Handelsbetingelser

Le Gâteau A/S

Torvet 14
8600 Silkeborg
legateau@legateau.dk
tlf. 8682 0337 (i butikkens åbningstid)
CVR.nr: 28682476

 

Nedenfor finder du de vilkår og betingelser som er gældende når du handler hos legateau.dk.

Har du spørgsmål eller er du i tvivl om noget vedrørende din ordre er du altid velkommen til at kontakte os på legateau@legateau.dk eller i butikkens åbningstid på telefon 8682 0337. Vi vil besvare dit spørgsmål hurtigst muligt – dog kan der gå 1-2 hverdage.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til legateau@legateau.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 50 (Hverdage 9-12)


Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på legateau.dk skal du igennem følgende trin:

  • Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
  • Indtast dine personlige oplysninger
  • Vælg forsendelses- og betalingsmåde
  • Godkend vores handelsbetingelser
  • Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Herefter modtager du en ordrebekræftelse af din bestilling via e-mail. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en e-mail til legateau@legateau.dk.

Rabatkoder.

Der kan ikke benyttes rabatkoder på nytårsmenu og sampak/gavekurve varer.

 

På legateau.dk kan der betales med: VISA og MasterCard.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra legateau.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der tages ikke gebyr ved betaling på legateau.dk.
Alle priser er med dansk moms og eventuelle afgifter. Al aftaleindgåelse sker på dansk.
I tilfælde af at et produkt er udsolgt eller udgået, vil beløbet for det pågældende produkt blive fratrukket den endelige faktura.

 

Sådan virker betalingen med kreditkort

  • Du indtaster dit kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre.
  • Du får svar på, om din transaktion er godkendt eller afvist.
  • Du modtager en bekræftelse på ordren pr. e-mail.
  • Pengene trækkes først fra din konto i det øjeblik, varerne afsendes fra legateau.dk.
  • Ved køb via VISA og Mastercard vil der dog ske en reservation ved ordre afgivelse.
  • legateau.dk anvender EPay betalingsgateway. Betaling med kreditkort i denne butik er derfor sikkert og godkendt af Clearhaus.dk

Sikkerhed

Vi anvender den højeste sikkerhed inden for betalingsløsninger ved brug af TLS (Transport Layer Security) kryptering. Når du indtaster dine betalingsoplysninger går du ind i et sikret område. Husk i øvrigt, at du altid er sikret mod tab ved misbrug, når du benytter dit kort på internettet.
Så snart handelen er gennemført, bliver dine kortdata slettet helt automatisk. Vi anbefaler i øvrigt www.forbrugersikkerhed.dk, der giver en god og fyldestgørende information om bl.a. kortbetaling på Internettet.

 

Dataregistrering

Hos legateau.dk er vi meget opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af alle personlige oplysninger, som vi modtager.
Når du sender en bestilling til os, skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og leveringsanvisning.
Vi har brug for disse oplysninger for dels at kunne holde dig informeret om din bestilling, dels at kunne levere varerne til dig. Oplysningerne gemmes forsvarligt i henhold til gældende dansk lovgivning.
Alle de oplysninger, vi registrerer, behandles fortroligt og i henhold til persondataloven. Da bogføringsloven kræver det, gemmes disse oplysninger i 5 år.
Vi opbevarer kodeordet til din konto på legateau.dk krypteret, men derudover opbevarer og transmitterer vi ikke kundeoplysninger krypteret.
Personoplysninger afgivet på legateau.dk videregives kun til virksomhedens interne afdelinger og udvalgte og betroede samarbejdspartnere. En samarbejdspartner kan f.eks. være et fragtfirma, der benytter oplysninger om din privatadresse for at aflevere en pakke. Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.
Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Som registreret hos legateau.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til legateau.dk via e-mail legateau@legateau.dk.

 

Cookies

legateau.dk anvender en sessionsbestemt cookie til bl.a. at holde styr på de varer, du har lagt i din indkøbskurv. Denne cookie slettes automatisk, når du forlader hjemmesiden. Brugen og din sikkerhed kompromitteres ikke ved at anvende hjemmesiden. Hvis du ikke ønsker, at vi identificerer din pc, mobil etc. ved hjælp af cookies, kan du slette eller slå brugen af cookies fra i din browser.

 

Analyse af brugernes adfærd på hjemmesiden

På legateau.dk anvender vi et analyseværktøjer til at gennemgå trafikdata i form af logfiler fra vores hjemmeside med henblik på at videreudvikle og forbedre hjemmesiden. I den forbindelse lagres der ingen oplysninger om din person.

 

Levering

Vi tager et leveringsgebyr på kr. 45, hvilket inkluderer emballage, pakning og udbringning via GLS. Emballagen er efterfølgende din ejendom og skal således ikke returneres. Hvis der købes varer for mere end 500 kr. er leveringsgebyret 0 kr.
Vi afsender ordrerne indenfor 1-3 hverdage. Ved særlige bestillinger kan det tage længere tid.
GLS vil aflevere kassen mellem 08.00 – 16.00.
Hvis varen mod forventning ikke leveres på det aftalte tidspunkt, skal du som køber hurtigst muligt kontakte legateau.dk på legateau@legateau.dk. Jo før du kontakter os des bedre mulighed har vi for at finde ud af hvad der er gået galt i samarbejde med GLS.

 

Fortrydelsesret

Der er 14 dages fortrydelsesret efter forbrugeraftaleloven.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • har modtaget din vare
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
  • Du skal meddele os, at du ønsker at returnere din vare inden fortrydelsesfristen udløber. Meddelelsen skal sendes til legateau@legateau.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
  • Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er intakt og pakket forsvarligt ind.
  • Du bærer selv risikoen for varen fra varens levering. Du kan indsende varen med Post Danmark eller fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på nedenstående adresse.

 

Hvis du/I ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten kan følgende tekst anvendes.

  • Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
  • Bestilt den (*)/modtaget den (*)
  • Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
  • Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
  • Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
  • Dato

(*)Det ikke relevante udelades

Pakken med varerne, samt ovenstående oplysninger sendes til Le Gâteau, Torvet 14, 8600 Silkeborg.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Ved originalemballage forstås æske eller anden emballage, specielt beregnet til varen.
Du skal selv betale for porto til returnering af varen. Husk altid at vælge postpakker med omdeling når pakken sendes retur med Post Danmark. I pakken med returvaren skal vedlægges en kopi af ordrebekræftelsen, og gerne en seddel hvor det anføres at du ønsker at gøre brug af din returret, købsdato, dato for modtagelse af pakken, dit navn og adresse.

 

Varen returneres til Le Gâteau, Torvet 14, 8600 Silkeborg.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Tilbagebetaling vil ske senest 14 dage efter vi har modtaget din meddelelse om returnering. Vi kan dog tilbageholde betalingen indtil vi har dokumentation for at varen er returneret. Vi refunderer som udgangspunkt beløbet til samme betalingsmiddel som du anvendte i forbindelse med betaling, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre process i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Du har 2 års reklamationsret. For alle varer (herunder varer med begrænset holdbarhed) gælder det, at almindeligt slid/fordærvelse ikke er en mangel i købelovens forstand, selvom nedslidning/fordærvelse kan indtræde inden udløbet af de 2 års reklamationsret.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Hvis du reklamerer mere end 6 måneder efter dit køb, er det dog dig, der skal påvise at fejlen eller manglen er opstået som følge af en produktionsfejl. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Er dine varer gået i stykker skal du kontakte kundeservice. Vi sender herefter en returseddel så du ikke selv skal betale portoen for returforsendelsen. Returvarer skal sendes til Le Gateau, Torvet 14, 8600 Silkeborg.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

VIGTIGT: Husk altid at sende varerne retur som pakkepost, så de kan spores.

Tjek gerne altid alle dine varer ved modtagelsen. Hvis en vare er behæftet med synlige fejl og mangler eller er blevet skadet under forsendelsen, bedes du hurtigst muligt kontakte kundeservice på legateau@legateau.dk, så bytter vi dem uden fragtomkostninger for dig.

Har du sendt en vare ind til reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.